Incident på Törnsångarens förskola

28 juni 2024

Under fredagen inträffade en incident på Törnsångarens förskola. Polis tillkallades och hanterade incidenten. Personal på Törnsångarens förskola har varit i kontakt med alla vårdnadshavare och barnen har lämnat förskolan. Inga barn eller personal har kommit till skada.

Trygghetsvandring

28 juni 2024

Fredagen den 28 juni är det dags för Trygghetsvandring i Bromölla igen. Trygghetsvandringarna genomförs av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad tillsammans med föreningar från kommunen.

Dags för fotbollsfest på Strandängen

25 juni 2024

Den 28 till 30 juni är det dags för Ifö Geberit Cup på Strandängen. Det kommer att bli mycket folk som besöker Bromölla under speldagarna. Lördagen brukar locka mest folk men även när finalerna spelas under söndag eftermiddag vill många titta på fotboll. Här finns tips om var du kan parkera.

Sommarboken

19 juni 2024

Är du under 18 år och älskar böcker? Passa då på att vara med i aktiviteten ”Sommarboken” där du kan få en presentbok om du läser sex stycken böcker under sommarlovet.

Sommarboken

Låna energiväska på biblioteket

18 juni 2024

Nu kan du låna en energiväska på biblioteket! Väskan innehåller verktyg för att enkelt hitta värmeläckage, nivåer av skadlig fukt eller ta reda på vad det kostar att använda en viss elektrisk apparat.

Låna energiväska på biblioteket

Nationaldagen

5 juni 2024

Den 6 juni firar Bromölla kommun traditionsenligt Sveriges nationaldag på Ifötorget tillsammans med andra aktörer. Välkommen att sjunga och fira med oss!

Nationaldagen