Ikväll är det dags för medborgardialog Edenryd, Valje

25 april 2024

Detta är den femte av sex medborgardialoger som är kopplade till Bromölla kommuns nya översiktsplan! Medborgardialogerna handlar om att se medborgarnas kunskaper, tips och idéer som en tillgång för att forma framtidens kommun. Det går hand i hand med att vara nära och överraskande bra!

Översiktsplan

Grannsamverkan - för att öka tryggheten i bostadsområden

19 april 2024

Målet med Grannsamverkan är att minska brottsligheten och öka tryggheten och därmed också trivseln i bostadsområden. Grannsamverkan sker i samarbete mellan de boende samt polisen och kommunen. Välkommen på informationsmöte!

Grannsamverkan - för att öka tryggheten i bostadsområden

[Arkiverad] Hur är det att vara ung i Bromölla?

16 april 2024

Vi välkomnar dig som är förälder eller annan viktig vuxen till barn i årskurs 5-9. Under kvällen pratar vi om hur det är att vara ung i Bromölla kommun. Ämnen som lyfts är narkotika, vape och lustgas, men också vikten av att ge barnen förutsättningar för en lyckad skolgång.

[Arkiverad] Hur är det att vara ung i Bromölla?

[Arkiverad] Webinarie energirådgivning

16 april 2024

Har du ett fritidshus och vill veta mer om hur du på ett tryggt sätt kan spara energi? Då kan du få bra tips på vårt webbinarium, den 25 april 18.30–19.30.

Webinarie energirådgivning

[Arkiverad] Om möjliga stöd till ideella föreningar

12 april 2024

Tisdagen den 23 april välkomnar vi kommunens föreningar till en träff där olika stödjande aktörer informerar om hur de kan stötta föreningslivet. Träffen kommer vara på Kulturpunkten mellan klockan 17.30 och 19.30, vi bjuder på fika! Anmälan senast 15 april.

[Arkiverad] Om möjliga stöd till ideella föreningar

[Arkiverad] Trygghetsvandring

5 april 2024

Fredagen den 5 april är det dags för Trygghetsvandring i Bromölla igen. Trygghetsvandringarna genomförs av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad tillsammans med föreningar från kommunen.

[Arkiverad] Nu är det påsklov

2 april 2024

På påsklovbet erbjuds i vanlig ordning erbjuds en rad olika aktiviteter för skollediga barn och ungdomar! Hoppas att du hittar aktiviteter som du gillar eller blir sugen på att testa!

Påskägg