Kommentera Skriv ut
Humlescenen

Humlescenen

Humlescenen i Humleskolan erbjuder goda möjligheter för föreställningar, konserter, föreläsningar och andra större evenemang.

Lokalen kan hyras av föreningar, organisationer och företag samt kommunala förvaltningar. Förutom salongen med scen finns tillgång till loger med dusch, foajé med serveringskiosk samt inlastningsentré i markplan. Vaktmästare är alltid i tjänst när lokalen är uthyrd. Detta ingår i priset.

Vaktmästarpersonal kan inför föreställningen bistå med enklare service när det gäller ljud och ljus, men ej ansvara för tekniken under föreställningen. När mer avancerad teknik önskas är det hyresgästens ansvar att ordna och bekosta kompetent ljus- och ljudpersonal. Observera att endast tjänstgörande vaktmästare och behörig ljus- och ljudtekniker får handha utrustningen.

Parkering

Mindre parkering finns vid Humleskolan. Parkeringsplats finns dessutom vid Tianshallen, Brogården, Simhallen och Kyrkvägen.

Bokning och avbokning

Bokning av Humlescenen ska göras senast 14 dagar före arrangemanget. Senare bokningar enligt överenskommelse. Scenen bokas via Kulturpunkten, 0456-82 22 22. Du kan även göra en bokningsförfrågan här

Avbokning ska göras senast 7 dagar före bokad tid. Vid senare avbokning tas följande avgifter ut:

  • Avbokning 6-3 dagar före arrangemanget, 50 % av kostnaden för bokad lokal debiteras hyresgästen.
  • Avbokning 2 dagar eller mindre före arrangemanget, 100 % av kostnaden för bokad lokal debiteras hyresgästen.

Taxa

  • Taxa 1, gäller för företag och föreningar utanför Bromölla kommun.
  • Taxa 2, gäller för föreningar, studieförbund, fackliga och politiska organisationer i Bromölla kommun, samt gymnasieförbundet och helägda kommunala bolag.
  • Nolltaxa, gäller för förvaltningar och nämnder inom Bromölla kommun.
AktivitetTaxa 1Taxa 2
Halvdag, max 4 tim
Evenemang med publik/åhörare
2100 kr 650 kr
Halvdag, max 4 tim
Repetition utan publik.
Endast vid repetition utan publik!
1800 kr 400 kr
Heldag, över 4 tim
Evenemang med publik/åhörare

2700 kr 

1200 kr
Heldag, över 4 tim
Repetition utan publik

2200 kr

700 kr

Fakta scenen

  • Scenstorlek 11 m bred, 6 m djup, 0, 60 m hög. 
  • Scenpodier för komplettering av scenen, 11 st, 2 x 1 m. 
  • Tre benhöjder: 0, 60 m, 0, 40 m, 0, 20 m. 
  • Rumsmått exkl. scen med infälld läktare 16 x 18 m.  
  • Golvet har parkett på betong. Ej sviktande golv. 
  • El: 1st 63A, 1st 16A.  
  • Läktare med 198 sittplatser.
  • Lokalen har en kapacitet på 400 personer, inklusive scenpersonal.
    Tillåtet antal sittande åskådare är 360 personer.

Övriga lokaler

  • Två loger som är utrustade med både toalett och dusch.
  • Teknikerrum som kan användas som en extra loge, dock utan dusch.
  • Foajé med café/kiosk och serveringsmöjligheter.

Tillgänglig utrustning

  • Ljud, ljus, mikrofoner, TV, video, storbildsprojektor, overhead, filmduk, whiteboard.
  • En flygel finns att tillgå. Extra stämning bekostas av hyresgästen.
  • Mörkläggningsmöjligheter (eldrivna rullgardiner).
  • Hörselslinga.

Ljudanläggning

  • Soundcraft Mixer 24/4/2 live 4 mk 2 CD-spelare
  • Effektprocessor
  • Effektrack och mixer
  • Högtalare 600w och 1200w bashögtalare
  • Högtalare med inbyggda slutsteg
  • Ett stort antal mikrofoner såsom trådlösa myggor och trådlösa handmikrofoner som passar perfekt vid föreläsningar och konferens.
  • Vanliga handmikrofoner för tal och sång. Det finns även hängmikrofoner och diverse andra mikrofoner för gitarr, flygel, blås, trummor, kör, flöjt, fiol med mera.

Ljusanläggning

  • Ljusmixer Zero 88 Illusion inkl 17” skärm
  • Dimmerpack Zero 88
  • Profilstrålkastare Junior
  • Fresnelstrålkastare inkl. barndoors
  • Parstrålkastare
  • Färgväxlare

För mer teknisk information och planritningar besök www.scenrum.nu

Ordningsregler

  • Scentekniken, inklusive ljus- och ljudanläggning, får endast användas av tjänstgörande vaktmästare och/eller behörig scentekniker. 
  • Rökning är ej tillåten i lokalerna och inte heller på skolområdet. Förtärning får ej ske i salongen. Alkoholhaltiga drycker och andra droger får ej heller förekomma. 
  • Om öppen eld eller rökmaskin förekommer i föreställning måste detta särskilt anges i samband med bokningen. Arrangören ansvarar för och bekostar brandman i salongen under sådan föreställning. 
  • Inbrottslarm eller brandlarm som utlöses av felaktig hantering debiteras hyresgästen. 
  • Den ansvarande hyresgästen kommer först och går sist, tillsammans med tjänstgörande vaktmästare.
Sidan senast uppdaterad: den 22 juni 2017