Stiftelser, stipendier, fonder och pris

Länsstyrelsernas stiftelsesök

I Länsstyrelsernas stiftelsesök kan du söka efter:

• Stiftelser med ett visst ändamål, till exempel hitta stiftelser som du kan söka stipendier eller bidrag från.
  • Vilka personer som sitter i styrelsen, är revisorer med mera.
  • Stiftelser utifrån flera olika sökkriterier beroende på vad du är intresserad av.

Länsstyrelsernas stiftelsesök

Stiftelsen Bromölla Natur- och Kulturmiljövårdsfond

Bidrag från stiftelsen Bromölla Natur- och Kulturmiljövårdsfond kan sökas av en enskild person eller förening och ansökan ska skickas in senast den 31 mars varje år.

Bromölla Natur- och Kulturmiljövårdsfond

Kulturstipendium

Varje år delar kommunstyrelsen ut ett stipendium till kulturutövande ungdomar med anknytning till kommunen. Ansökan/nominering kan göras för både enskilda personer och grupper som är 25 år eller yngre.

Kulturstipendium

Kulturslanten

Är du mellan 16-25 år, och vill ordna en utställning, konsert eller workshop, inom dans, musik, graffiti, jonglering, foto, poesi, magi, film, design, spel, teckning, parcour, cosplay, teater eller något annat kulturigt? Då kan kommunen ge dig ett ekonomiskt stöd!

Kulturslanten

Föreningsbidrag och stipendier

De flesta föreningarna i Bromölla kommun kan söka bidrag genom kommunstyrelsen.

Information om föreningsbidrag och stipendier
Bromölla kommuns ansökningssida för föreningsbidrag

Ungdomsstipendium

Syftet med det kommunala ungdomsstipendiet är att stimulera, uppmuntra och stödja ungdomar mellan 13-20 år som är aktiva i föreningar inom kultur och fritid som visat kvaliteter inom sitt verksamhetsområde och som är en god förebild för andra ungdomar.

Ungdomsstipendium

Ungdomsledarstipendium

Syftet med ungdomsledarstipendiet är att ge stimulans och möjlighet till vidareutveckling åt ungdomsledare som verkar inom Bromölla kommun. Stipendiet skall tillfalla ledare som i huvudsak utför ett ideellt arbete.

Ungdomsledarstipendium

Kulturpris

Kulturpriset tilldelas årligen en person, grupp eller sammanslutning av personer som gjort värdefulla insatser inom kulturområdet och som har en nära anknytning till Bromölla kommun.

Kulturpris

Sidan senast uppdaterad: den 30 april 2024