Visa oss din vardag!

Publicerad: 19 oktober 2018, kl. 8:17

Just nu pågår den största resvaneundersökningen som någonsin har gjorts i Skåne och Bromölla kommun är givetvis med. I vår kommun är det 1504 slumpvis utvalda personer som får besvara en enkät om hur de har rest under en speciell dag. Om du inte är utvald kan du delta ändå. Klicka dig vidare på länken nedan.

www.resvaneundersokning.se

Resultatet kommer att användas för att följa upp hur resandet ser ut i kommunen men också i Skåne i stort. Undersökningen är gjord på ungefär samma vis som de föregående undersökningarna 2007 och 2013 just för att det ska vara möjligt att se förändringar.

Har du fått ett kuvert hem i brevlådan och är utvald att svara vill vi verkligen uppmana dig till att delta. Ditt svar är viktigt och resultatet kommer att användas för att förbättra möjligheterna att gå, cykla, åka kollektivtrafik och köra bil i hela Skåne.

Sidan senast uppdaterad: den 26 november 2018