[Arkiverad] Problem med telefoni lösta

Publicerad: 22 mars 2024, kl. 8:26

Just nu har vi stora störningar i vårt mobilnät. Det innebär att vi inte kan ringa eller ta emot samtal.

Behöver du nå kommunen kan du mejla oss. Det fungerar även att komma fram till Trygghetscentralen på telefon: 044-200 400. Trygghetscentralen hanterar bland annat larm och felanmälan för kommunerna i nordöstra Skåne.

Vi arbetar med problemet och prognosen är att det ska vara åtgärdat innan lunch. Problemet beror på att Telenor har driftstörningar i sitt mobilnät.

❗️Uppdatering 11.45
Enligt Telenor ska felet nu vara åtgärdat och det ska gå bra att ringa igen! Om du fortfarande har problem kan det hjälpa att slå på och av flygplansläget eller att starta om telefonen

❗️Uppdatering 09.55
Enligt Telenor kan det vara problem att ringa 112. Om du har detta problem är rådet från Telenor att ta ur SIM-kortet och sätta i det igen i telefonen.
Sidan senast uppdaterad: den 25 mars 2024