[Arkiverad] Personliga telefoner till hemtjänstpersonalen

Publicerad: 19 december 2023, kl. 12:57
Nu har all personal inom hemtjänsten tillgång till en egen personlig telefon. Personalen rör sig i kommunen hela dagarna och syftet med telefonerna är att kunna jobba där man befinner sig. Då merparten av dagen spenderas hos brukare eller i bil ger detta möjlighet till ett mobilt arbetssätt där personalen får relevant information under dagen för att kunna anpassa och effektivisera sitt arbete.

Tidigare har personalen haft ett antal telefoner att dela på. Med egna telefoner kommer mail och chatt kunna hanteras enklare. Det blir också lättare för personalen att kommunicera med varandra för att kunna effektivisera arbetet och hjälpa varandra.

Vecka fem kommer ett planeringssystem införas där personalen får sina körrundor och all relevant information direkt i sina telefoner.
Sidan senast uppdaterad: den 2 april 2024