Kulturpristagare From the bottom tar emot pris

Vilket härligt jubileumskalas det blev!

Publicerad: 16 november 2021, kl. 16:09

Årets Kulturpristagare From the bottom tar emot pris. Fotograf: Jimmy Duvborn

Många ville fira våra jubilarer!

Många samlades på torget i lördags och tog del av firandet trots det grådaskiga vädret och kylan. Fossiljakten blev ett riktigt populärt inslag där både stora och små letade fynd i sand från Åsen. Tipsrundan lockade ut många på tur genom centrum för att testa sina kunskaper i havsdrakar och annat.

Underhållning från scenen och på Kulturpunkten

Kommunala musikskolan underhöll från scenen där vi även fick ta del av födelsedagshyllning, prisutdelning till årets kulturpristagare From the bottom samt årets Eldsjäl Torgils Svensson. Två riktiga eldsjälar som också syntes på scen var Teresa Holmberg, IFÖ Center samt Filip Lindgren, Havsdrakranas hus. Industrimuseet hade öppet med många besökare och Tunnbybälgarna och Gunter Büchau underhöll på Kulturpunkten.

Eldtunnor och marchaller

När mörkret började falla tändes eldtunnor och marschaller runt om på torget och det bjöds på eldshow. Många fikasugna kom för att få smaka den speciella jubileumsbakelsen som tagits fram av Böckmans konditori i samverkan med Ivetofta Sparbank. Med inspiration av mosaiken i fontänen och färgpaletten, bestod bakelsen av en browniebotten med päronmousse.

Film med det rätta temat

Visning av Jurassic Park på Filmpalatset var även det riktigt uppskattat och många lät sig fotas med jeepen från filmen på utsidan.

Scanisaurus utställning på Ifö Center Konsthall

Scanisaurus utställning på Ifö Center Konsthall pågår fram till 27 november, passa på och lär dig mer om Europas största stengodsfontän!

Facit till tipsrundan
Vinnarna är kontaktade via sms

Jubilarerna1.jpg

Fotograf: Jimmy Duvborn

Stort tack till alla besökare och aktörer som gjorde denna dag till ett riktigt födelsedagskalas!

Sidan senast uppdaterad: den 10 januari 2022