Var med och påverka strukturen på Bromöllas kommunwebb

Publicerad: 8 juni 2022, kl. 13:57

Bromölla kommun är med i ett nätverk för digital tillgänglighet genom företaget Funka. Tillsammans har vi tagit fram en struktur för hur informationen på kommunala webbplatser presenteras på sidor och i menyer. Vi ser över strukturen regelbundet och nu är det dags att genomföra användningstester. Då behöver vi din hjälp!

Vi vill att det ska vara lätt för dig som invånare att hitta den information som du behöver på vår webbplats. Du kan underlätta vårt utvecklingsarbete genom att göra testet. Det tar dig 10-20 minuter.

Hur går testet till?

Testet innehåller 17–18 uppgifter. Uppgifterna går ut på att du visar var i en meny du tycker att en viss information bör ligga. Du kommer att klicka dig fram i en meny i flera nivåer. Det finns inga rätt eller fel svar.
Testet tar cirka 10–20 minuter att genomföra och dina svar är anonyma.

Användningstest för kommunala webbplatser (extern webbplats)

Stort tack för att du tar dig tid. Dina svar är värdefulla!

Sidan senast uppdaterad: den 23 september 2022