[Arkiverad] Utställning av Bromölla kommuns vattentjänstplan

Publicerad: 6 juli 2023, kl. 8:03

Enligt lag om allmänna vattentjänster (2006:412) ska det finnas en aktuell vattentjänstplan i varje kommun senast den 31 december 2023. En vattentjänstplan ska innehålla kommunens långsiktiga planering av hur behovet av allmänna vattentjänster ska tillgodoses. En vattentjänstplan ska också innehålla kommunens bedömning av vilka åtgärder som behöver vidtas för att de allmänna va-anläggningarna ska fungera vid en ökad belastning på grund av skyfall.

Bromölla kommuns vattentjänstplan är föremål för utställning. Handlingarna finns tillgängliga i kommunhuset, Storgatan 48 i Bromölla samt på kommunens anslagstavla på www.bromolla.se.

Eventuella synpunkter på förslaget ska ha inkommit till Bromölla kommun, Box 18, 295 21 Bromölla eller till kommunstyrelsen@bromolla.se, senast den 3 augusti 2023.

Information om utställning av Bromölla kommuns vattentjänstplan

Bromölla kommuns vattentjänstplan

Vattentjänstplan Bilaga 1 - SBVT Skåne Blekinge Vattentjänst AB investeringsstrategi 2023-2042

Vattentjänstplan Bilaga 2 - Undersökning av betydande miljöpåverkan