Bild: Joachim Persson, Rejophoto

Bästa friluftskommunen i Skåne och näst bäst i hela landet!

Publicerad: 20 april 2018, kl. 9:59

För att uppmärksamma och inspirera friluftslivsarbete utser Svenskt Friluftsliv, Sveriges Fritids- och Kulturchefsförening och Naturvårdsverket varje år Sveriges friluftskommun. Bromölla  kommun ligger i topp!

"Kommunen rankas högt inte minst tack vare sina friluftsaktiviteter riktade till barn, ungdom och pensionärer. Bromölla har även säkerställt områden med utpekade natur- och kulturvärden och med låga ljudnivåer som särskild kvalitet", står det i ett pressmeddelande från bland andra Naturvårdsverket.

Undersökningen har genomförts de åtta senaste åren och i år deltog 208 av Sveriges 290 kommuner. Fokus har legat på planer för friluftsliv, information och samarbete kring friluftsliv samt aktiviteter inom friluftsliv.

Sidan senast uppdaterad: den 14 augusti 2018