Isbana byggs på torget

Publicerad: 12 februari 2021, kl. 16:27

Efter förslag från ungdomar och det lokala näringslivet tidigare i veckan bygger kommunen nu en isbana för allmänheten på torget i Bromölla, intill fontänen. Arbetet görs gemensamt av flera olika kommunala verksamheter.

– Vi är måna om en god dialog med näringslivet och medborgarna och det är roligt att även ungdomars röster blir hörda. Att så snabbt kunna fylla torget med glädje och rörelse känns extra bra och viktigt, särskilt nu under pandemin, säger kommunalrådet Jenny Önnevik (S).

Konstruktionen är enkel. En presenningsbotten omgärdad av en låg trärink fylls med vatten. Sedan får det kalla vädret sköta resten. Runt isbanan placeras bänkar och bord ut.

Vatten fylls på i flera omgångar och därför är isbanan klar att använda först under vecka 7. All åkning görs sedan på egen risk och det gäller förstås också att ta hänsyn till Corona och hålla avstånd.

Sidan senast uppdaterad: den 29 september 2021