Dags att inviga vindskyddet

Publicerad: 20 augusti 2021, kl. 10:46

Här är vindskyddet under uppbyggnad tidigare i veckan.

Det nya vindskyddet i Östafors utanför Näsum är nu redo att tas i bruk. Lördagen den 21 augusti klockan 12.15 invigs det officiellt av Bromöllas kommunalråd Jenny Önnevik.

Vid Skåneledens rastplats Östafors, mellan Näsum och Olofström möts Skåneleden och Blekingeleden. I projektet Arknat har fem arkitektstudenter under två veckor skissat förslag, valt koncept, förproducerat material och slutligen byggt färdigt på plats. Trä och lokala material har använts och känslan är att vindskyddet tränger upp ur jorden.

Hitta till vindskyddet och invigningen i Östafors

Under lördagen invigs ytterligare två vindskydd i Arknatprojektet. Vid Rodatorpet nära Sibbhult i Östra Göinge kommun börjar invigningen klockan 10.30 och vid Kämpasträdet, öster om Råbelövssjön i Kristianstads kommun startar invigningen klockan 14.30.

Läs mer om vindskyddet på vår Arknat-sida

Sidan senast uppdaterad: den 11 oktober 2021