Återbruk på Åsen

[Arkiverad] Återbruket åter på Åsen

Publicerad: 2 november 2022, kl. 12:18

Den 4 november nyinviger vi Återbruket på Åsen. Denna gång i samarbete med kommunens dagliga verksamhet. Klockan 13-15 har vi öppet för inlämning. Vi bjuder på fika, visar upp återbrukade grejer och svarar på frågor om återbruk. Välkomna!

Efter nystarten kan du lämna saker för återbruk i en container på Åsen. Daglig verksamhet bemannar Återbruket och tar hand om det som samlas in för att sedan sälja det i ”Butiken second-hand” på Industrigatan i Bromölla. Butiken är en del av daglig verksamhet inom Bromölla kommun och säljer återbrukade kläder, textilier och mindre prylar. Eventuella inkomster från försäljningen återinvesteras inom daglig verksamhet. Många saker slängs helt i onödan och får en andra chans genom Återbruket. Vi slipper dessutom att ta nya råvaror från naturen och belasta miljön med tillverkning av nya saker. Att återbruka är bra för miljön!

Återbruket på Åsen
Butiken second-hand