[Arkiverad] Bromölla kommun får pris för Bästa Tillväxt 2016

Publicerad: 16 november 2016, kl. 7:43

Det går bra för aktiebolagen i Bromölla. För andra gången får kommunen pris för Bästa tillväxt i Skåne. Utmärkelsen går till den kommun som har störst andel företag som nyanställer, ökar sin omsättning och går med vinst. Det är företaget Syna som delar ut utmärkelsen.

- Bromölla är en industrikommun i omställning. Under många år har vi varit beroende av stora aktörer och nationella företag, men nu ser vi en rolig utveckling i kommunen! Småföretagen växer och nyföretagandet är på frammarsch, det breddar basen som hela kommunen står på. Vi har många duktiga företagare och ledare som anpassar sig efter kundernas behov.

- Ett sådant här fint pris visar att det händer positiv saker i vår kommun!
Allt ljus på våra företagare, det här är deras vinst, säger Per-Anders Green, näringslivschef Bromölla kommun.

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023