Oljekontroll

[Arkiverad] Uppdatering gällande fartygsolyckan i Pukaviksbukten

Publicerad: 3 november 2023, kl. 12:57
Efter måndagens besök längs med kustremsan har kommunens arbete fortgått. Ett antal möten har genomförts i veckan där vi arbetat med förebyggande planering, lyssnat in grannkommunernas arbete och haft löpande kontakt med nyckelpersoner i saneringsarbetet. Vi har vaksamt tagit till oss information från Länsstyrelsen, Katastrofhjälp Fåglar och Vilt (KFV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Vi har varje dag gjort nedslag på olika ställen längs med kommunens kust för att på plats undersöka om det finns några spår av olja eller oljeskadade fåglar.

Fredagen den 3 november besöker representanter från Bromölla kommun saneringsarbetet i Sölvesborg där vi får information om deras arbete och vilka svårigheter och utmaningar de stöter på. Det förebyggande arbete fortsätter kommande vecka och vi håller er då fortsatt uppdaterade!
Sidan senast uppdaterad: den 13 november 2023