Trygghetsvandringarna startar

Publicerad: 11 juni 2021, kl. 8:52

På skolavslutningskvällen drar trygghetsvandringarna igång. Foto: Sven Persson/Swelo

Fredagen den 11 juni genomförs den första trygghetsvandringen i Bromölla kommun i det nya samarbetet med Länsförsäkringar, närings- och föreningslivet. Under kvällen deltar en certifierad trygghetsvandrare från Länsförsäkringar, fältare och representanter från polisen.

Fyra föreningar vandrar under den första kvällen; IK Kamp, FUB Bromölla, Bromölla jujutsu och Självskyddsakademin. Vandringen går genom centrala Bromölla. Under året kommer sedan 15-20 trygghetsvandringar att genomföras, även i andra orter i kommunen.

– Skolavslutningskvällen är ett bra tilfälle att börja på. Nu är sommaren här och då är det bra att vuxna är ute och rör sig i samhället. Det skapar trygghet, säger Sanja Vojnikovic, säkerhetsskydsschef i Bromölla kommun.

Sidan senast uppdaterad: den 29 september 2021