Seniordagarna 3-5 oktober

[Arkiverad] Seniordagarna 3-5 oktober

Publicerad: 28 september 2023, kl. 7:49
Välkommen till Seniordagarna den 3-5 oktober! Under tre dagar blir det extra fokus på Bromölla kommuns 3500 seniorer med information, trygghet och dialog som grund.

Säkerhetsmässa den 3 oktober
Lyssna på föredrag med polis, räddningstjänst, civilförsvar, ambulans och Alarm 112. Få information och ställ frågor om hjälpmedel och om en tryggare vardag.

Speeddating den 4 oktober
Har du tappat bort dina vänner? Upplever du ensamhet? Saknar du en god vän att dela samtal och äventyr med? Då kanske speeddating är något för dig! Anmälan till speeddating är obligatorisk och görs till Birgitta Jansson, 0709-23 32 02, senast 28 september.

Anhörigdagen den 5 oktober
Möt olika verksamheter som jobbar runt anhöriga som vårdar sina nära. Medverkande är Demensföreningen från Kristianstad, anhörigföreningen i Hässleholm, Demenssjuksköterska i Bromölla kommun och socialpsykiatrin i Bromölla Kommun.

Välkomna till Kulturpunkten, Hermansens gata 22 i Bromölla

Sidan senast uppdaterad: den 13 november 2023