[Arkiverad]  Privatpersoner kan återvinna i Blekinge

[Arkiverad] Privatpersoner kan återvinna i Blekinge

Publicerad: 11 juli 2022, kl. 6:00

VMAB:s återvinningsanläggning i Olofström är, tillsammans med anläggningen i Sölvesborg öppen för privatpersoner från Bromölla kommun.

Privatpersoner i Bromölla kommun erbjuds nu möjlighet att lämna avfall på återvinningscentralerna i Sölvesborg och Olofström, som drivs av VMAB, Västblekinge miljö AB. Ett avtal mellan parterna gäller från och med måndagen den 11 juli.

Samarbetet är en extratjänst som gör det lättare för kommuninvånare i Bromölla kommun att lämna sitt sorterade grovavfall medan bron på Kaolinvägen är avstängd och framkomligheten till Åsen är begränsad. Åsen är dock öppen som vanligt. Anvisningarna för sortering på respektive återvinningscentral ska följas.

–Den här lösningen hjälper oss också att minska trafiken genom Näsums samhälle, något som varit mycket efterfrågat, säger Katharina Olin, som är avfallsplanerare i Bromölla kommun.

VMAB:s webbplats - om återvinning i Sölvesborg och Olofström

Åsens avfallsanläggning