Tecknad bild av röd bil med med elkabel liggande på taket.

Är du laddad inför något nytt?

Publicerad: 12 oktober 2020, kl. 13:48

Antalet elbilar ökar och intresset för ämnet är stort. Vill du lära dig mer om elbilar och laddning av dessa så har du möjlighet att lyssna på en webbföreläsning den 21 oktober.

Föreläsningen ges av kommunens energi- och klimatrådgivare Moa Gerklev i samarbete med den kommunala rådgivaren i Hässleholm/Osby.

Under föreläsningen kommer vi bland annat gå igenom olika typer av elbilar, laddning i hemmet och utanför samt ekonomiska bidrag. Vi kommer även dela med oss av tips om vad som kan vara bra att tänka på när man äger en elbil eller funderar på att köpa en.

Föreläsningen kommer att ges vid två tillfällen onsdagen den 21 oktober, kl. 10-11 och kl. 18-19.

Anmälan

Anmälan görs till caroline.wendel@hassleholm.se. En länk till föreläsningen samt instruktioner skickas till sedan till din mailadress. Föreläsningen sänds via Teams (Microsoft). Anmälan är inte bindande och föreläsningen är gratis.

Mer info

Kommunala energi- och klimatrådgivare ger råd till privatpersoner, organisationer och företag inom energieffektivisering och klimatförebyggande åtgärder. Rådgivningen är en kostnadsfri och kommersiellt oberoende tjänst.

Sidan senast uppdaterad: den 21 oktober 2020