[Arkiverad] Bromöllas företag på skånska tillväxtpallen

Publicerad: 15 december 2022, kl. 9:11

Företagen i Bromölla kommun lägger sig i år på tredje plats i den skånska tillväxtligan enligt kreditupplysningsföretaget Synas årliga granskning.

–Att Bromölla hamnar på den skånska pallen för bästa tillväxt 2022 är fantastiskt roligt, en riktigt fin julklapp detta något märkliga år, säger kommunalrådet Jenny Önnevik (S).

Syna har sedan 2007 premierat kommuner som har en bred och stabil tillväxt i det lokala näringslivet. Detta inom ramen för begreppet ”Bästa Tillväxt”. Syna granskar bokslut från samtliga svenska aktiebolag och utmärkelser går till kommunerna med störst andel företag som nyanställer, ökar sin omsättning och går med vinst.

–Det här är verkligen kul och ett kvitto på att vi har många duktiga företagare som utvecklar sina företag i positiv riktning. Allt ljus på dem för det är inte vi på kommunen som skapar tillväxt, vi försöker bara skapa så goda förutsättningar som möjligt för företagare att verka här, säger Per-Anders Green, näringslivschef på Bromölla kommun.

Läs mer om Synas tillväxtmätning

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023