Besök cykelbibblan under Skåne lyfter!

Publicerad: 4 maj 2018, kl. 6:00

Den 12 maj landar Skåne lyfter med sin turné på Ivöstrand i Bromölla. Mellan kl. 11 och 15 fylls området med aktiviteter, spännande intervjuer, debatter och en scen med inspirerande föreläsningar och uppvisningar. För att uppmärksamma allas lika värde och rätt att vara med genomförs ett mångfaldslopp runt området.

Bromölla kommun medverkar på flera sätt under dagen:

• Vandringsleder i Bromölla kommun - Vandring på leder är en motionsform som många ägnar sig år, inte minst sommartid. Vad har vandring och friluftsliv för betydelse för folkhälsan? Mikaela Nilsson, folkhälsosamordnare och Maria Björk, turism- och fritidskonsulent berättar mer!

• Rolig och meningsfull fritid för dig mellan 12 och 16 år - På fritidsgården Tunnan kan du träffa dina vänner och hitta på olika saker tillsammans. Vi erbjuder bland annat biljard, e-sport, bakning, idrottsaktiviteter, sällskapsspel, drama, pyssel, temakvällar, pod-skapande, tjej- och killgrupper. Personal från Tunnan finns på plats för att berätta mer om verksamheten.

• Låna en bok! Cykelbiblioteket besöker Skåne lyfter och har vagnen full av böcker med hälsotema.

Komplett program för Skåne lyfter

Sidan senast uppdaterad: den 12 maj 2018