[Arkiverad] Beslutade fyrverkeritider upphävs

Publicerad: 30 december 2022, kl. 8:55

Länsstyrelsen har upphävt kommunfullmäktiges beslut att minska de tillåtna tiderna för nyårsfyrverkerier. Därför gäller nu de tidigare ordningsföreskrifterna. Därmed är det tillåtet att avfyra nyårsfyrverkerier från klockan 16 på nyårsafton till klockan 04 på nyårsdagen i Bromölla kommun.

Kommunfullmäktige beslutade i november 2022 att minska perioden då det är tillåtet för kommuninvånarna att använda nyårsfyrverkerier. I beslutet tilläts användande bara från klockan 22 på nyårsafton till klockan 01 på nyårsdagen.

–Länsstyrelsens upphävande innebär att de tidigare ordningsföreskrifterna fortsätter att gälla och fyrverkerier är därmed tillåtna från klockan 16 till 04, säger kommunjuristen Johan Hejman.

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023