Annika ansvarar för förskolor och skolor

Publicerad: 22 april 2022, kl. 16:12

Annica Clarin är funktionschef för förskolor och skolor i Bromölla kommun. Tjänsten är ny och hon har tagit över ansvaret efter skolchefen Sven Håkansson, som nu får en friare roll.

– Mitt jobb är att skapa goda förutsättningar för en undervisning av god kvalitet i både för- och grundskolan, säger hon.

En annan viktig del i arbetet med barn är att alla kan få må bra, ha en god hälsa och hälsosamma vanor.

– Visionen är att barn, elever och föräldrar ska känna att förskolan och skolan är meningsfull och viktig, säger Annica Clarin.

Hon är ny i kommunen, men har stor erfarenhet av arbetet inom både förskolor och skolor, senast som rektor för en F-6-skola i Karlshamns kommun, där hon också bor.

Tjänsten som funktionschef rymmer många utmaningar. Utvecklingsarbete kräver mycket samverkan och samarbete med andra. Men Annica menar att engagemanget för utveckling är stort bland de anställda på förskolor och skolor i Bromölla kommun.

– Det tilltalar mig att få vara både strategisk och operativ. Jag har en drivkraft och ett engagemang för utbildning. Tillsammans med verksamheterna ska vi skapa ett kvalitetsarbete med bra processer och bra utveckling som krokar i allt det goda arbete som redan utförs, säger Annica Clarin.

Sidan senast uppdaterad: den 8 juli 2022