Energi- och klimatrådgivares logga

Webbföreläsning om elcyklar och elbilar

Publicerad: 28 september 2021, kl. 8:30

De kommunala energi- och klimatrådgivarna håller webbföreläsning onsdagen den 6 oktober kl. 18.00-19.45. Föreläsningen ger dig grundläggande kunskap om elbilar och laddning och om elcykelns möjligheter.

Vill du veta mer om fördelarna med elcyklar, hur de fungerar, vilka olika typer av elcyklar som finns och vad som är bra att tänka på inför ett köp? Eller är du nyfiken på att skaffa elbil? Föreläsningarna ger dig grundläggande kunskap om elcyklar samt en introduktion om teknik, stöd och utveckling gällande elbilar och laddning.

Anmäl dig via länken senast 5 oktober; https://forms.gle/ZCXB2CHEJejWRPtA6

Anmälan är inte bindande och föreläsningen är kostnadsfri.

Om du har frågor kontakta
Caroline Wendel, caroline.wendel@hassleholm.se
Energi- och klimatrådgivaren för Hässleholm/ Osby

Anna-Karin Nilsgart, anna-karin.nilsgart@horby.se
Energi- och klimatrådgivare för Höör/ Hörby/ Sjöbo

Kommunala energi- och klimatrådgivare ger råd till privatpersoner, organisationer och företag inom energieffektivisering och förnybar energi. Rådgivningen är en kostnadsfri och kommersiellt oberoende tjänst.

Sidan senast uppdaterad: den 6 oktober 2021