Victoria och Daniel hälsade på

Publicerad: 18 maj 2021, kl. 17:30

På tisdagseftermiddagen kom kronprinsessparet Victoria och Daniel på besök till Bromölla kommun. Kommunalrådet Jenny Önnevik (S) tog emot dem och fick under ett 20 minuter långt digitalt möte möjlighet att berätta om kommunen, informera om det aktuella läget gällande covid-19 och även hälsa paret välkomna på ett fysiskt besök så småningom.

Kronprinsessparet var pålästa och nyfikna på områden som natur och lokalmiljö, föreningslivet, näringslivsfrågor, befolkningsstruktur, situationen på arbetsmarknaden och utbildningsmöjligheter.

Jenny Önnevik (S) beskrev även händelseförloppet i kommunen från starten på pandemin, med flera framgångsfaktorer, till den ökade smittspridningen efter påsk och hur den hanterats exempelvis i skolan.

– Kronprinsessparet var intresserade och ställde många frågor. Tillsammans belyste vi Bromölla kommuns tillgångar och utmaningar på ett bra sätt, sammanfattar kommunalrådet Jenny Önnevik (S).

Sidan senast uppdaterad: den 29 september 2021