[Arkiverad] Välkommen till Bromölla kommuns nya webbplats

Publicerad: 11 april 2016, kl. 15:15

Hoppas att du tycker den ser trevlig ut och att du hittar den information du söker. Ett intensivt arbete har föregått lanseringen. Det är många sidor som ska fyllas och många funktioner som ska testas och som ska komma på plats. Nu är vi äntligen tillräckligt klara för att visa upp den nya webbplatsen.

Lättare att hitta

Vår nya webbplats har delvis fått ny struktur. Vi har utgått ifrån kommunnätverket Funkas kommunstruktur som är framtagen för att göra det enklare för besökaren att hitta. Strukturen är testad på många olika typer av användare och vi är övertygade om att den ska passa också i Bromölla kommun.

Även sökfunktionen är viktig för att underlätta navigeringen. Den nya webbplatsen har en bättre sökfunktion än den tidigare. Nu, efter lanseringen, kommer vi att testa funktionen fullt ut och undersöka om den är tillräckligt bra och underlättar för besökaren.

Funkar på alla skärmar

Webbplatsen är responsiv vilket innebär att den fungerar på olika typer av skärmar, datorskärm och på större och mindre mobila skärmar. Det är en viktig egenskap då vi vet att uppemot hälften av alla webbesök görs via mobil.

Ny uppläsningsfunktion

Webbplatsen har ett nytt uppläsningsverktyg som heter Talande webb. Vi hoppas detta ska hjälpa våra besökare som antingen har nedsatt syn eller som helt enkelt har lättare kan tillgodogöra sig uppläst information. Ambitionen med den nya webbplatsen är att ständigt utveckla tillgängligheten och förbättra upplevelsen för alla besökare.

Evenemangen

Evenemangen kommer att presenteras på ett nytt sätt. Vi använder nu samma system för evenemang som Visit Skåne och många andra kommuner i regionen. I det nya systemet annonseras evenemang som är öppna för alla. Föreningsträffar och liknande evenemang som bara riktar sig till medlemmar kommer att presenteras på annan plats.

Mer information evenemang hittar du här

Hjälp oss!

Vi ser lanseringen som ett första steg, nu ska vi arbeta vidare med att kontinuerligt utveckla och anpassa såväl information som funktioner. Du som besökare kommer säkert att hitta sådant som vi har missat. Till exempel stavfel, någon information som saknas eller något som du inte hittar. På varje sida finns en kommentarsfunktion, klicka på den och berätta för oss vad som blivit fel.

Samarbetspartners

Webbplatsen är designad och utvecklad i samarbete med Advania och reklambyrån Bravissimo som båda finns i Kristianstad.

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023