[Arkiverad] Stöd och omsorg byter chef

Publicerad: 12 december 2022, kl. 14:38

Måndagen den 12 december tar Anneli Börjesdotter Tedenlid över som ny verksamhetschef för Stöd och omsorg i Bromölla kommun. Övergången görs under två veckor och har kommit halvvägs. Under den sista veckan finns den mångåriga chefen Susanna Wahlman-Sjöbring med som fortsatt stöd.

Susanna Wahlman-Sjöbring har varit anställd i Bromölla kommun i 33 år, på varierande positioner.

–Jag har alltid jobbat som chef här, men på olika ställen. Kommunen har alltid trott på mig och kommit med nya utmaningar så det har varit spännande hela tiden, säger hon.

Den nya chefen Anneli Börjesdotter Tedenlid kommer närmast från Perstorps kommun, där hon varit chef för socialförvaltningen. Tidigare jobbade hon i Karlshamns kommun, som både enhets-, verksamhets och förvaltningschef. Anneli bor också i Karlshamn och sökte aktivt arbetet i Bromölla kommun.

–Uppdraget är lockande. Bromölla är större än Perstorp, men har en liknande struktur. Jag gillar tanken på den lilla kommunen där relationerna blir viktiga och samverkan är tajt. Det är viktigt att kunna se helheten, säger Anneli Börjesdotter Tedenlid.

Bytet på toppen går lätt av flera skäl. I sin tidigare tjänst har Anneli suttit med i flera olika omsorgsnätverk där hon lärt känna Susanna. Så överlämningen kan koncentreras till det som händer inne i kommunen. Den kommande tiden kan förstås bli tuff, inte minst genom ekonomiska utmaningar. Men förutsättningarna är ändå goda.

–Jag har fått en positiv bild av verksamheten jag ska ansvara för. Alla lyssnar och det finns en vilja och höjd i diskussionen. Det finns verkligen en otrolig erfarenhet bland både chefer och medarbetare, säger Anneli Börjesdotter Tedenlid.

Sidan senast uppdaterad: den 1 december 2023