Bromölla Live

[Arkiverad] Näringslivsfrukost den 19 oktober

Publicerad: 2 oktober 2023, kl. 12:00

Välkommen på frukostmöte med gäster från projektet Live in Blekinge och Svenskt Näringsliv. Framtida etableringar, kompetensbehov, attrahera inflytt - hur skapar man rätt förutsättningar och fångar möjligheter?

Vi gästas av Ingela Håkansson, Techtank och som arbetar med att stärka konkurrenskraften i länets industrier och Lotta Johansson, Visit Blekinge, som arbetar med uppdraget att öka synlighet och kännedom om Blekinges attraktionskraft samt Sara Dahlberg, Svenskt Näringsliv som ger en framtidsspaning.

Vi får höra mer om utvecklingsprojektet ”Live in Blekinge” som ska skapa förutsättningar som förstärker och effektiviserar kommuners, företags och andra aktörers arbete med att locka till sig nya invånare, medarbetare, etableringar och studerande. För att lyckas med satsningen jobbar länets kommuner, näringslivet, utbildning och andra aktörer som vill växa i och utveckla regionen tillsammans.

Plats: Hotell Iföhus
Tid: 19 oktober 7.30-9
Anmälan: kan göras till maria.block@bromolla.se eller
per-anders.green@bromolla.se
Obs! Glöm inte meddela om du har någon allergi när du anmäler dig!

Inbjudan till näringslivsfrukost (pdf)
Läs mer om projketet Live in Blekinge

Varmt välkommen!