[Arkiverad]  Företagen i Bromölla kommun åter på skånska tillväxtpallen

[Arkiverad] Företagen i Bromölla kommun åter på skånska tillväxtpallen

Publicerad: 12 december 2023, kl. 15:51

Bromölla kommun har den tredje bästa tillväxten i Skåne län i 2023 års tillväxtindex.

Kreditupplysningsföretaget Syna har årligen, sedan 2007, premierat kommuner som har en bred och stabil tillväxt i det lokala näringslivet. Detta inom ramen för begreppet ”Bästa Tillväxt”. Syna granskar bokslut från samtliga svenska aktiebolag och utmärkelser går till de kommuner som har störst andel företag som nyanställer, ökar sin omsättning och går med vinst. Baserat på denna granskning lägger sig Bromölla kommun åter igen på tredje plats i skånska tillväxtligan.

”Vi vet att vi har många duktiga företagare i vår kommun och att Bromölla än en gång hamnar på den skånska pallen för bästa tillväxt 2023 är fantastiskt roligt, en riktigt fin julklapp” säger Jenny Önnevik, kommunstyrelsens ordförande.

”Detta är verkligen kul och ett kvitto på att många företagare utvecklas här hos oss. Allt ljus på företagen, det är de som skapar tillväxt. Det vi från kommunen kan bidra med är skapa så goda förutsättningar som möjligt”, säger Per-Anders Green, näringslivschef på Bromölla kommun.

Sidan senast uppdaterad: den 2 april 2024