Informationkväll eget avlopp

[Arkiverad] Har du ett eget avlopp som är av äldre modell?

Publicerad: 23 mars 2023, kl. 8:20

Då kommer du framöver att få ett tillsynsbesök av en miljöinspektör från kommunen som kommer att undersöka din anläggning för att se om den uppfyller dagens reningskrav. Vi prioriterar avlopp som är runt 20 år eller äldre och avlopp som saknar tillstånd. Syftet med tillsynsprojektet är att dåliga avlopp ska åtgärdas för att förbättra vattenkvaliteten hos våra värdefulla sjöar, vattendrag, hav och grundvatten. Vi börjar i de norra delarna av kommunen nu under våren och du kommer att få hem ett brev med en aktuell tidsperiod för besöket och mer information när det börjar närma sig.

Mer information om eget avlopp

Inbjudan till informationsträff

Du är hjärtligt välkommen till ett möte i matsalen på Näsums skola  tisdagen den 28 mars kl. 17. Myndighetskontoret informerar om tillsynsprojektet och Bromölla Energi och Vatten informerar om den kommunala utbyggnaden. Det blir en frågestund och vi bjuder på fika!

Ingen anmälan krävs.

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023