Flera brunnar utan lock i Bromölla

Publicerad: 11 september 2017, kl. 10:36

Det saknas brunnslock (gallerlock) på ett flertal platser i Bromölla. I vissa fall har locket legat strax intill brunnen och där har personal från kommunen kunnat lägga tillbaka locket direkt. Men det finns fortfarande brunnar som saknar lock. Vi vill därför be dig att vara uppmärksam så du inte skadar dig eller ditt fordon. Kommunen har personal som märker ut de platser som vi hittat och känner till. Men vi ber om din hjälp att rapportera in brunnar som saknar lock och avspärrning eller tillfälligt lock. Hör av dig på kommunens Facebooksida eller ring till kommunens växel, 0456-82 20 00. I nuläget har vi fått rapport om saknade lock på Tunnbygatan, Doktor Nielsens gata och Nymögatan i Bromölla. Tack för din hjälp!

Sidan senast uppdaterad: den 20 oktober 2017