[Arkiverad] Brogården är invigd

Publicerad: 4 januari 2023, kl. 12:02

Den 4 januari invigdes Brogårdens äldreboende av kommunalrådet Jenny Önnevik (S) och byggherren Brinovas VD Per Johansson.

–Människor mår bra av att vara i en bra och trivsam miljö, både inomhus och utomhus. Det har man verkligen lyckats med här. Det känns speciellt att ha tagit beslut om den här stora satsningen för våra äldre och vår personal och se allt färdigt. Hoppas alla kommer att trivas, sa Jenny Önnevik innan hon klippte invigningsbandet.

Brogården rymmer 40 lägenheter för äldre och den samlade hemtjänsten i Bromölla.

–Vi är glada att ha fått förtroendet att arbeta tillsammans med kommunen och kommer att äga och förvalta Brogården under mycket lång tid, sa Per Johansson på Brinova i sitt invigningstal.

Se filmen om Brogården

På Brogårdens sida finns en film som visar boendet inifrån.

Brogården

Sidan senast uppdaterad: den 14 november 2023