Solcellsföreläsning för lanbrukare

Är du lantbrukare och vill veta mer om solceller?

Publicerad: 23 november 2020, kl. 9:52

Den 30 november kl. 9.15-12 finns det möjlighet för lantbrukare att delta i ett webbseminarium om solceller i lantbruk. Seminariets syfte är att ge åhörarna mer kunskap om teknik, ekonomi och säkerhet i solcellsanläggningar. Arrangörer är de kommunala energi- och klimatrådgivarna i östra Skåne.

Webbsänt seminarium

Är du som lantbrukare nyfiken på solceller? Då finns det ett seminarium för dig. Under en förmiddag kommer vi lyssna på tre inbjudna talare och lära oss mer om solcellsanläggningar i lantbruk. Seminariet hålls via webben.

Program (9.15–12):

• Kort information om kommunal energi- och klimatrådgivning
  • Föreläsning av Lars Andrén om solceller
  • Intervju med en lantbrukare som har solceller
  • Föreläsning av Länsförsäkringar kring säkra solcellsanläggningar

Anmälan

För att få tillgång till föreläsningen behöver du anmäla dig via anmälningsformuläret. Sista anmälningsdagen är den 26 november. En länk till föreläsningen, samt instruktioner kommer sen att skickas ut till dig några dagar före föreläsningen. Anmälan är inte bindande och föreläsningen är kostnadsfri.

Vid frågor kontakta Bromöllas energi- och klimatrådgivare Moa Gerklev via mail moa.gerklev@kristianstad.se eller ring 0441 351 98.

Sidan senast uppdaterad: den 15 december 2020