Säkra besök på särskilda boenden förlängs

Publicerad: 31 mars 2021, kl. 16:43

Den 1 mars hävdes avrådan från besök på särskilda boende inom vård och omsorg. Då infördes istället säkra besök under ordnade former, där varje boende har utarbetat lokala rutiner för besöken. Besökare ska vara symtomfria och friska.

Trots vaccinering råder fortfarande risk för smitta av de mest utsatta och de som vårdar dessa personer. För att minimera risken för sjukdom och smittspridning beslutade Krisledningsnämnden den 31 mars att förlänga tillämpningen av säkra besök till och med den 31 maj.

Bromölla kommun fortsätter att följa de föreskrifter och rekommendationer som utfärdats av Socialstyrelsen och Folkhälsomyndigheten.

Skyddet av vaccin mot covid-19 öppnar för vissa lättnader för de äldsta (Folkhälsomyndighetens nyhet 21-02-25)

Sidan senast uppdaterad: den 1 april 2021