Nytt fall av covid-19 inom vård och omsorg

Publicerad: 10 november 2020, kl. 15:57

Det tredje fallet av bekräftad smitta av covid-19 inom vård och omsorg konstaterades i Bromölla kommun under tisdagen. De anhöriga och berörda är underrättade och på den aktuella enheten är åtgärder för att begränsa smittspridning vidtagna.

Vi fattade tidigt flera viktiga beslut i kommunen för att minska smittspridningen och har varit ganska förskonade från smitta. Men den ökade smittspridningen i samhället syns förstås här inom vård och omsorg, men fortfarande på en väldigt låg nivå. Personalen fortsätter sitt goda arbete för att förhindra smitta, säger verksamhetschef Susanna W Sjöbring.

Alla medarbetare följer noga myndigheternas gällande riktlinjer, rekommendationer och rutiner och det tillfälliga beslutet att avråda från besök på de särskilda boendena kvarstår. Det bedöms heller inte att någon smittspårning krävs. Detaljerad information om vilken enhet som berörs meddelas inte av sekretess- och integritetsskäl.

Sidan senast uppdaterad: den 26 februari 2021