Bekräftat covid-19-fall inom Vård och omsorg

Publicerad: 29 oktober 2020, kl. 14:59

Det andra fallet av bekräftad smitta av covid-19 inom Vård och omsorg konstaterades i Bromölla kommun under dagen. De anhöriga och berörda är underrättade och på den aktuella enheten är åtgärder för att begränsa smittspridning vidtagna.

-
Bromölla kommun har tidigt fattat viktiga beslut för att minska smittspridningen och har varit ganska förskonade från smitta, med bara ett fall tidigare i somras. - Personalen gör verkligen ett otroligt jobb varje dag, för att förhindra smitta, säger verksamhetschef Susanna W Sjöbring.

Alla medarbetare följer noga myndigheternas gällande riktlinjer, rekommendationer och rutiner och vi gör allt vi kan för att minska risken för smitta. - Vi fattade ju så sent som igår ett beslut om att, tillfälligt, avråda från besök på våra särskilda boenden, säger verksamhetschef Susanna W Sjöbring.

Detaljerad information om vilken enhet som berörs meddelas inte av sekretess- och integritetsskäl.

Sidan senast uppdaterad: den 29 oktober 2020