Åter möjligt att göra besök på särskilt boende

Publicerad: 26 februari 2021, kl. 14:39

De boende på särskilt boende i Bromölla kommun har nu erbjudits sin andra vaccindos. Därmed hävs avrådan från besök från och med den 1 mars 2021. Vi måste dock fortfarande skydda personer som inte har fullgott skydd och de som inte är vaccinerade. Besökare ska vara symtomfria och friska.

Vi övergår till säkra besök under ordnade former. Varje boende har utarbetat lokala rutiner för de säkra besöken.

– Vi är många som gläds åt att det åter blir möjligt med besök. Förhoppningsvis är det början på en återgång till det normala läget på våra boenden. Men alla har ett fortsatt ansvar att skydda de som inte har ett fullgott skydd eller inte är vaccinerade, säger vård och omsorgschef Gisela Beckman.

Bromölla kommun fortsätter att följa de föreskrifter och rekommendationer som utfärdats av Socialstyrelsen och Folkhälsomyndigheten.

Skyddet av vaccin mot covid-19 öppnar för vissa lättnader för de äldsta (Folkhälsomyndighetens nyhet 21-02-25)

Sidan senast uppdaterad: den 26 februari 2021