Du ska alltid kunna känna dig trygg i ditt boende. Därför upprättas ett hyreskontrakt mellan dig och BromöllaHem så att vad som ingår i hyran, dina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst samt uppsägningstid när du ska flytta regleras. När du tecknar ditt lägenheteskontrakt kommer du till oss på kontoret och får träffa någon på kundtjänst. Oftast är det Shams eller Jeanette som hjälper dig.

Som hyresgäst har du rätt att kräva trygghet och kvalitet i ditt boende, men också en god miljö inom- och utomhus. Vi strävar förstås alltid efter att ge dig god service när du ringer, mailar eller besöker oss på kontoret. 

Vi som hyresvärd har också en del krav och förväntningar på dig som hyresgäst. Vi vill att du ser till att:

  • Betala hyran i tid
  • Vårda och sköta din lägenhet
  • Sopsortera och lämna grovt avfall på Åsens återvinningscentral
  • Inte stör dina grannar
  • Omedelbart anmäler fel till BromöllaHem så att vi kan åtgärda dem
Betala hyran i tid

Betala hyran i tid

Det är viktigt att hyran betalas i förskott - senast sista vardagen före varje kalendermånads början. Du får en hyresfaktura varje månad från BromöllaHem i god tid. Om du inte betalar hyran i tid riskerar du att förlora ditt hyreskontrakt. Det är viktigt att du genast kontaktar oss om du av någon anledning skulle bli sen med hyran. Det går bra att betala med bankgiro, e-faktura eller autogiro.