Rapportera om trängsel på serveringsställen

17 januari 2022

Ett sätt att minska risken för smittspridning är att undvika trängsel. Myndighetskontoret på Bromölla kommun har i uppdrag att observera hur allmänheten följer myndigheternas rekommendationer. Du kan bidra genom att lämna dina synpunkter om du upplever trängsel på café, bar eller restaurang.

Drop in på alla vårdcentraler på lördag

11 oktober 2021

Lördagen den 16 oktober har alla vårdcentraler i Skåne öppet hus klockan 9-16 och erbjuder drop-in-vaccination för dig som ännu inte har vaccinerat dig mot covid-19. Invånare födda 2005 eller tidigare är välkomna.

Upplysning hjälpte några till vaccination

16 september 2021

Länsstyrelsens vaccinationshubb fanns i centrala Bromölla på torsdagseftermiddagen. De flesta som passerade hubben, mellan Böckmans och Systembolaget, var dock redan vaccinerade, men det fanns flera som fick hjälp till en vaccinationstid direkt på plats.

Upplysning hjälpte några till vaccination

Nu får du hjälp att boka vaccination

13 september 2021

En särskild informationssatsning ska få fler kommuninvånare att vaccinera sig mot covid-19. Torsdagen den 16 september,13-16, finns Länsstyrelsen Skåne i centrala Bromölla för att informera och hjälpa folk att boka vaccinationstider. En angelägen satsning, säger kommunalrådet Jenny Önnevik (S).

Nu får du hjälp att boka vaccination

Skolchefen välkomnar eleverna tillbaka

17 augusti 2021

Skolchef Sven Håkansson gläds inför skolstarten. Höstterminen 2021 är eleverna tillbaka i skolorna igen. Han ger dem några nygamla råd.

Skolchefen välkomnar eleverna tillbaka

Anpassningar av restriktionerna den 15 juli

15 juli 2021

Folkhälsomyndigheten lättar nu ytterligare på restriktionerna. Att undvika trängsel och att följa de allmänna råden är dock fortsatt mycket viktigt.

[Arkiverad] Coronasäkert Bromöllaläger fungerade

9 juli 2021

Årets Bromöllaläger var speciellt på flera sätt, men allt avlöpte så bra man kan tänka sig. 200 personer om dagen, 18 aktiviteter, spritade ytor, tacksamma föräldrar och inga kända smittoutbrott. Så sammanfattas lägret av en lättad ledning.

[Arkiverad] Coronasäkert Bromöllaläger fungerade

Anpassningar av restriktionerna den 1 juli

5 juli 2021

Från och med den 1 juli lättar begränsningarna ytterligare och vi har flyttat oss från nivå 3 till nivå 2. Fler kan nu delta i allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Lättnader i kontakter införs och regler för serveringsställens öppettider tas bort.

Vaccinationerna inleds i Gallerian

15 juni 2021

I Bromölla startar vaccinationerna för allmänheten torsdagen den 17 juni. Platsen är Gallerian mitt i centrum. Gå dit, eller någon annanstans, när du får en tid. Men släpp inte taget när du fått dina doser. Fortsätt att följa råd och rekommendationer. Kavla upp ärmen, håll i och håll ut i sommar!

Vaccinationerna inleds i Gallerian

Anpassning av restriktionerna den 1 juni

1 juni 2021

Regeringens trestegsplan för hur åtgärder mot covid-19 kan anpassas till en succesivt minskad smittspridning bygger på en stegvis återgång till en mera normal situation i samhället. Från och med den 1 juni gäller bland annat nya deltagarbegränsningar.