Kommuninfo

Kommuninfo avvecklades 1 januari 2024.

Kommuninfo har varit ett stående inslag i Kristianstadsbladet där nedslag i Bromölla kommuns verksamheter har presenterats. Vid utdelningstillfället har tidningen gratis delats ut till alla hushåll i kommunen.

Efter årsskiftet har Kristianstadsbladet valt att lämna den allmänna utdelningen och begränsar den till de som är prenumeranter av papperstidningen. Detta ger en betydligt sämre bredd för Kommuninfo och en omotiverat hög kostnad för Bromölla kommun då vi kvarstår på samma kostnad för produktionen. Vi har därför valt att lämna denna informationskanal och kommer inte längre att producera Kommuninfo.

Utvecklingsavdelningen jobbar nu med en ny kanalstrategi där vi omarbetar vilken information som presenteras i våra olika kanaler. Vi jobbar utifrån att kunna följa vårt informationsflöde på ett effektivare sätt samt få möjlighet att följa upp vilket genomslag informationen ger – både kortsiktigt och långsiktigt.

Carl Bruce
(SMS 0709-17 14 95)