Konsumentvägledning
Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med:
- råd före köp och förebyggande konsumentrådgivning
- stöd vid reklamationer/tvister
- frågor om konsumenträtt och ekonomi
Vad gäller vid öppet köp och ångerrätt
Mer information på Konsumentverket sida om Ångerätt, öppet köp och bytesrätt
Oberoende fakta och vägledning - om bank, försäkring och pension
kostnadsfri fakta och vägledning i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor
Vi hjälper dig att göra rätt när du anlitat en hantverkare Det finns några viktiga saker att tänka på för att undvika problem när du anlitat en hantverkare. Och har problem redan uppstått? Vi hjälper dig även att göra rätt när något gått fel! Hallåkonsument
Kort film om viktiga konsumentfrågor
Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)
I Bromölla kommun finns konsumentvägledningen
på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.
Besökstid bokas via e-post eller telefon.
Kontaktuppgifter
Du får svar på många av dina frågor på webbplatsen Hallå Konsument som drivs av Konsumentverket med samarbetspartners. Det går bra att kontakta dem per telefon, e-post, chatt.
Konsumentverkets information till företag
Webbinarier och poddar
Kontakt
Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se