Barn och ungdomar med psykisk ohälsa

Alla mår dåligt ibland. Mår du inte bra så är det viktigt att du får vård, stöd och hjälp i rätt tid.

Ingen människa kan vara glad jämt. Du måste tillåta dig att känna det du känner. Ibland fungerar inte livet som du vill. Du kanske känner att du saknar självförtroende eller funderar på något som känns tungt. På den här sidan hittar du information och kontaktuppgifter till personer som kan hjälpa dig.

Behöver du akut hjälp?
Ring larmnumret 112.

På kommunens sida om akuta psykiska problem hittar du fler telefonnummer du kan ringa om du behöver akut hjälp vid psykisk ohälsa

På kommunens sida om socialjour hittar du information om vart du kan ringa om du har akuta sociala problem