
Konsumentvägledning
I Bromölla kommun är vi tre konsumentvägledare (Agneta Tell, Hans Forsberg och Karin Wendel). Vi tillhör bibliotekspersonalen och någon av oss finns allt som oftast på plats på biblioteket under ordinarie öppettid.
Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med:
- råd före köp
- förebyggande konsumentrådgivning
- hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösning.
Rådgivningen är opartisk och gratis.
Vill du ha ett personligt möte kan du boka tid. Vi kan träffas på biblioteket i Bromölla eller på bibliotekets filial i Näsum.
Öppettider biblioteket i Bromölla
Öppettider biblioteket i Näsum
Du får svar på många av dina frågor på webbplatsen Hallå Konsument som drivs av Konsumentverket med samarbetspartners. Det går bra att kontakta dem per telefon, e-post, chatt, Facebook eller Twitter.
Kontakt
Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 22 22
konsument@bromolla.se