Kommentera image/svg+xml Skriv ut
Kommentera
Obligatoriskt

Konsumentvägledning

Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med: 

  • råd före köp
  • förebyggande konsumentrådgivning
  • hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösning.

Rådgivningen är opartisk och gratis.

Koll på pengarna innehåller tips om hur du kan planera din ekonomi, finns att ladda ner på Konsumentverket
fler tips om hushållsekonomin från Konsumentverket

Så undviker du vanliga reafällor bra att ha koll på vad du kan råka ut för och vilka rättigheter du har, Hallåkonsument

Vad gäller vid öppet köp och ångerrätt
Mer information på Konsumentverket sida om Ångerätt, öppet köp och bytesrätt

Oberoende fakta och vägledning - om bank, försäkring och pension
kostnadsfri fakta och vägledning i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor

Fem tips för en tryggare flygresa
Att tänka på innan du bokar resan – fem bra tips

Vi hjälper dig att göra rätt när du anlitat en hantverkare Det finns några viktiga saker att tänka på för att undvika problem när du anlitat en hantverkare. Och har problem redan uppstått? Vi hjälper dig även att göra rätt när något gått fel! Hallåkonsument

Kort film om viktiga konsumentfrågor
Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)


I Bromölla kommun finns konsumentvägledningen
på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.

Besökstid bokas via e-post eller telefon.
Kontaktuppgifter


 

Hallå konsument
Du får svar på många av dina frågor på webbplatsen Hallå Konsument som drivs av Konsumentverket med samarbetspartners. Det går bra att kontakta dem per telefon, e-post, chatt.

Konsumentverkets information till företag

Webbinarier och poddar

Våra webbinarier och poddar tar upp viktiga konsumentproblem och ger svar på frågor vi får från konsumenter inom olika områden.

Kontakt

Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se

Sidan senast uppdaterad: den 19 januari 2024