Kommentera image/svg+xml Skriv ut

Tips och råd

Tips och råd till dig med butik eller annan serviceverksamhet under rådande covid-19, för att hålla kontakt med dina kunder och synas med ditt företag!

Några viktiga tips med anledning av covid-19!

Kommunicera med era kunder!
Tänk på att informera om hur ni jobbar förebyggande på olika sätt för att minska smittspridning! Många är rädda och vågar inte ge sig ut i handel och andra verksamheter. Se till att ha en dialog, ännu mer än ni brukar!

Tänk på service och tjänster som underlättar för kunden!
Har ni ändrat i er service för att underlätta för riskgrupper att handla så som hemkörning, möjlighet att beställa via telefon/mail/facebook eller annat, så är även det bra att informera om.

Skyltning med tydlig information
En tydlig skyltning utanför butik, på dörr eller vid kassan som hjälper kunden att kunna ta del av er service.

Tänk i nya banor om hur ni syns!
Tät och tydlig marknadsföring, kostnadseffektivt via er facebook eller Instagram. Prova er fram vad som ger effekt. Vi står för en vårsäsong som inbjuder till många nya köp både inne och ute, helger och högtider, kläder och inte minst en aktiv fritid. Kommer kunden inte till butik så behöver köpet ske någon annanstans eller på annat sätt.

Storskaligt blir småskaligt
Med rekommendationer och restriktioner om att inte umgås stort eller röra sig bland mycket folk, så kan det vara klokt att tänka småskaligt. Hur kan jag möta den lilla gruppen eller sällskapet i det jag säljer.

Affischer och filmer med information för butiker
Länsstyrelsen Skåne har gjort affischer anpassade för butiker som uppmanar till avstånd och försiktighet. Finns på olika språk.

Länsstyrelsen Skåne

 

 

Sidan senast uppdaterad: den 15 maj 2020