[Arkiverad] Stort intresse för förtidsröstning

Publicerad: 26 augusti 2022, kl. 10:59

Sebastian Nilsson lämnar sina valkuvert hos röstmottagarna Anette Green och Margareta Sallroth.

Vid öppningsdags på morgnarna är det kö till förtidsröstningen på Kulturpunkten. Runt 200 röstande per dag har summerats under de två första dagarna och röstmottagarna intygar att det varit fler besök vid starten än under förra valet.

Bakom valskärmarna och i kontakten med röstmottagarna går arbetet dock lugnt och stilla och efter några minuter i lokalen är rösterna lämnade. På Kulturpunkten är det möjligt att förtidsrösta ända fram till klockan 20 på valdagen den 11 september.

–Det är så roligt att förtidsröstningen är igång nu, efter alla förberedelser. Vi erbjuder ju också möjligheten att rösta med bud eller få besök av våra ambulerande röstmottagare. Alla som vill rösta ska kunna göra det, säger valsamordnare Rebecka Klevendal.

Undrar du över något

Har du frågor om valet, röstning i Bromölla kommun eller vill boka besök i hemmet av våra ambulerande röstmottagare är du välkommen att ringa valkansliet: 0456-82 27 14 eller 0456-82 21 72.

Mer om valet 2022 i Bromölla kommun

Sidan senast uppdaterad: den 19 december 2023