Storlekplatsen

Invid Skräbeån ligger storlekplatsen med utsikt över det intilliggande aktivitetsområdet Ivöstrand och Ivösjön. Både skolelever och pensionärer har varit delaktiga i planeringen, för att ytorna ska tilltala så många som möjligt. Det finns gott om lekredskap, även för barn med funktionsvariation. I en paviljong kan man sitta under tak.

Den nya storlekplatsen är planerad för barn upp till 13-årsåldern och skolbarn har också fått vara med och tycka till om utformningen, liksom kommunens pensionärsråd. Här finns bland annat en linbana och klätterställning och i paviljongen kan du sitta och vila eller yta en fika.

Lekplatsen är tillgänglighetsanpassad och här finns en gunga för dem som sitter i rullstol. Nyckel till gungan finns att hämta i kommunhusets reception på Storgatan 48, måndag-torsdag kl. 7.45-16.30 och fredag kl. 7.45-16. Vi har lunchstängt kl. 12-13. Vill du tillgång till gungan under helgen, kontakta receptionen 0456-82 20 00.

I lekplatsens mitt finns ett lektorn med rutschkanor i olika höjd.

Linbanan är en given attraktion.

I paviljongen kan du duka upp din fika. Utanför finns en grill.

De minsta barnen hittar också spännande världar.

–Hallå, hallå, är det någon som svarar?

Alla ombord på båten, nu ger vi oss iväg!

En klassisk karusell finns också i parken.

Rullstolsgungan ger nya möjligheter till lek.

På lekplatsen källsorterar vi med hjälp av sopsamlarmonster.

Hitta hit

Lekplatsen ligger mellan Skräbeån, Sissastigen och Stig Sunnes väg, alldeles söder om området Ivöstrand. Det finns gott om bilparkeringar i närheten.

Koordinater: 56.070846, 14.464985 (i Google maps).

Maja Skog
Parkingenjör
(SMS 0709-23 31 47)
maja.skog@bromolla.se