Feriearbete

Feriearbete 2024

Information för dig som söker feriearbete.

Vi är glada för att du som är ung vill söka feriearbete i Bromölla kommun. I första hand erbjuder vi feriearbete till dig som är född 2007 (fyller 17 år under 2024), i andra hand dig som är född 2008 (fyller 16 år under 2024). Du måste vara folkbokförd i Bromölla kommun.

Här erbjuder vi feriearbetsplatser under veckorna 25-31

Barnomsorgen

Tillsammans med barnen kommer du att få spela spel, pyssla, läsa böcker och vara delaktig i övriga arbetsuppgifter. Du hjälper också till vid måltider och klädbyten. En stor del av verksamheten är utomhus.

Bromöllalägret, Fritidsgården Tunnan

Du är tillsammans med barnen hela dagen och deltar i olika aktiviteter på lägret. Blir du erbjuden feriearbete på Bromöllalägret ingår även obligatorisk ledarutbildning vid fem tillfällen. Har du förhinder vid något av utbildningstillfällen måste du ange det redan i ansökan. Det gör du i fältet ”Berätta gärna lite om dig själv”.

• Tisdag den 7 maj, kl. 17-20, Kulturpunkten, Hörsalen
  • Torsdag den 16 maj, kl. 17-20, Kulturpunkten, Hörsalen
  • Måndag den 27 maj, kl. 17-20, Fritidsgården Tunnan
  • Torsdag den 13 juni, kl. 8.30-15, Fritidsgården Tunnan. 1 timmes obetald lunchrast.
  • Fredag den 14 juni, kl. 8.30-15, Fritidsgården Tunnan. 1 timmes obetald lunchrast.

Lägerdagar
Lägerdagar 17–20 juni samt 24–28 juni, kl. 8-16

Efter lägret, måndag den 1 juli, kl. 8-16, genomförs en utvärdering på Fritidsgården Tunnan. Under utbildningsdagarna och vid utvärderingstillfället får du timlön.

Bromölla kommun Måltidsservice

Du får jobba med de vanliga arbetsuppgifterna i ett storkök som till exempel förberedelser av mat, städning och disk.

Bromölla kommun Städservice

Du får jobba med de vanliga arbetsuppgifterna inom lokalvård som till exempel städning av olika kommunala lokaler.

Kommunteknik

Arbetsuppgifterna består bland annat av parkskötsel och renhållning.

Strandängens idrottsplats

Arbetsuppgifterna består bland annat av grönområdesskötsel och städning.

Äldreomsorgen

Du kommer att hjälpa till vid måltider samt olika aktiviteter som till exempel promenader ute och inne, bakning, bingo, sång, musik och spela spel samt arbete med utomhusmiljöer.

Unga kommunutvecklare

Vill du vara med och utveckla Bromölla kommun, nu och för framtiden? Vi satsar för att göra kommunen ännu bättre för alla kommuninvånare. Därför anställer vi även denna sommar Unga kommunutvecklare. Unga kommunutvecklare är ett feriearbete med två huvudfokusområden: ”Trygghetsfrågor för seniorer och unga ” samt ”Översiktsplan” sett ur ungdomars perspektiv.

Fritidsbanken

Du kommer att hjälpa till med att hålla i aktiviteter under Bromöllalägret, vid bra väder åker vi även runt på olika badstränder där vi lånar ut bad/sportprylar gratis.

Ansökan

Sista dag att ansöka om feriearbete 2024 var den 5 mars.
Alla som har ansökt om feriearbete kommer att få skriftligt svar hemskickat med post, senast den 26 mars.

Beställ utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister

Alla som erbjuds feriearbete måste skicka in utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister till kommunen. Passa därför på att beställa utdraget redan nu i samband med din ansökan om feriearbete. Utdraget är kostnadsfritt att beställa. När du får brevet med utdraget från Polismyndigheten har du rätt att öppna det och ta del av informationen innan du skickar in utdraget till kommunen.

Beställ vi e-tjänst
Polismyndighetens belastningsregister: "Arbete inom skola eller förskola (442.5)".
Klicka på länken ovan och logga in med din e-legitimation. Fyll i efterfrågade uppgifter. När du har skickat in din ansökan om utdrag får du en bekräftelse till den e-post som du angav i ansökan.

Beställ via blankett
Har du ingen e-legitimation kan du hämta ansökningsblankett på Fritidsbanken i Gallerian (Storgatan 42) under Fritidsbankens öppettider. Du kan också hämta blanketten i kommunhusets reception (Storgatan 48) under kommunhusets öppettider måndag-torsdag 7.45-16.30, fredag 7.45-16. Fyll i och underteckna blanketten. Ta en bild av den undertecknade blanketten och bifoga den i ett e-postmeddelande till: registerutdrag@polisen.se

Lön

Lönen är 70 kr/timme, du får lön för de timmar du arbetar. Semesterersättningen är inräknad i lönen.

Skriftligt besked

Alla som har ansökt om feriearbete får skriftligt besked med post senast den 26 mars. Läs igenom all information noggrant och svara så fort du kan.

Om du erbjuds feriearbete blir det under två eller tre veckor, beroende på verksamhetens behov. Arbetar du under midsommarveckan (vecka 25) kommer du att arbeta en dag mindre eftersom midsommarafton är en ledig dag.

Byta period

Erbjuds du feriearbete under en viss period går det inte att byta den perioden.

Patrik Nilsson
Arbetsledare Bryggan