Grafisk profil

Bromölla kommun har en grafisk profil för att du ska lätt kunna avgöra om informationen kommer från kommunen. Den presenteras i Bromölla kommuns kommunikationshandbok, som innehåller riktlinjer för hur Bromölla kommuns grafiska profil ska användas. Den beskriver hur vi kommunicerar grafiskt med logotyp, färger och layout.

I allt vi kommunicerar ska Bromölla kommuns logotyp finnas med. Bromölla kommuns logotyp består av ett vapen och texten Bromölla kommun på två rader. Logotypen är varumärkesskyddad och får aldrig modifieras med ett annat typsnitt eller förändrade färger i vapnet. Den får heller inte förvanskas på annat sätt.

Bromölla kommuns vapen antogs 1951 för Bromölla köping, och beskrevs så här ”I blått fält en genomgående bro i spann över ett kvarnhjul, båda i guld.” Uppgifter finns också om att vapnet syftar på ortnamnet, som enligt tradition har med en bro över Skräbe å och en kvarn vid samma plats att göra.

Logotyp i .eps-format (tryck)
Vit

Logotyp i .jpg-format (webb eller utskrifter)
Vit