För oss på Bromöllabolagen är sponsring ett strategiskt verktyg som hjälper till att skapa ett attraktivt Bromölla med fokus på trivsel och trygghet. Sponsring bygger på ett mycket nära samarbete och därför har vi höga krav på att föreningen vi har ett sponsringssamarbete med aktivt arbetar för att skapa en positiv bild av Bromöllabolagen och Bromölla kommun.
Utgångspunkten är att de föreningar och initiativ som Bromöllabolagen sponsrar ska ha en anknytning till Bromölla kommun och bidra till dess utveckling.
Föreningar med stor barn- och ungdomsverksamhet samt initiativ som bidrar till att skapa trygghet och säkerhet i Bromölla kommun prioriteras. Sponsringen ska vara riktad till barn- och ungdomsverksamheten i föreningen eller initiativet - och inte för seniorverksamhet.
Bromöllabolagen ägnar sig inte åt passiv och rutinmässig bidragsgivning, utan sponsringsförfrågan ska vara kopplad till en aktivitet.
Med vår sponsring vill vi, förutom att bidra med ekonomiskt stöd, även vara personligt engagerade och delta för att genomföra aktiviteter tillsammans med den sponsrade föreningen.
Bromöllabolagens marknads- och kommunikationschef tar beslut gällande sponsring.
Sponsringen utvärderas varje år i samband med bolagens verksamhetsberättelse.
Denna policy gäller för samtliga bolag i Bromöllabolagen.